27 september 2022

Nieuwe methode R&S

Dit schooljaar starten wij met een nieuwe methode relationele & seksuele vorming, genaamd ‘Veiligwijs’ (www.veiligwijs.nl).

Een methode die wij met zorg en aandacht hebben uitgezocht. Als team hebben wij diverse momenten van training gehad en samen hebben wij een visie geformuleerd op relaties & seksualiteit. Deze visie hebben wij gedeeltelijk overgenomen van de methode Veiligwijs en luidt als volgt:

JanJaspersschool, een veilige plek om te groeien: ‘Ik respecteer mezelf en  ik respecteer de ander, ik houd van mezelf en ik heb oog voor de ander. Ik zorg goed voor mezelf en ik zorg voor de ander. Ik kan mezelf beschermen en ik houd rekening met wat veilig is voor de ander.’ (bron: VeiligWijs)

Door het jaar heen zullen er diverse lessen worden gegeven en als ouders wordt u hier telkens van tevoren over geïnformeerd door ons.

Bekijk al ons nieuws